Send As SMS

woensdag, februari 01, 2006

Ambulante Bloeddruk Meting

Vandaag was het dan zover, om 08:00 was ik bij de huisarts om mijn 24-uurs bloeddrukmeting aan te laten brengen.

Loop dus nu rond met een manchet en een apparaatje in een draagtasje, met elkaar verbonden door een dunne slang.

En eens in het half uur gaat er van alles piepen, wordt de manchet opgeblazen, m'n bloeddruk bepaald en opgeslagen. Tot zover de theorie.

In de auto op weg naar Veghel ging het al mis. Een paar mislukte metingen en allerlei foutmeldingen op de display. Ik de assistente gebeld, maar die kwam niet verder dan "probeer de batterij maar te vervangen, krijg je morgen nieuwe". Tja, dat leek mij teveel op "installeer Windows maar even opnieuw", dus dat leek me niet de juiste weg.

Even googlen en daar had ik de leverancier van die spullen te pakken. Een bedrijf uit Delft. Dus even gebeld, maar hun technische ondersteuning kwam niet verder dan "da's niet goed, probeert u er maar iets aan te rommelen en als dat niet lukt maar terug naar de arts". Nou, ik hoop dat hun spullen beter zijn dan hun advies.

Ik wat rommelen aan de slang en ja hoor... het ging beter. Tot in de middag het noodlot weer toesloeg. Nu E.009, met geluidsignaal. Shit. Uitzetten, opnieuw aanzetten.. even goed.

Toen weer even op internet rondgedwaald en daar kwam ik zowaar een gebruiksaanwijzing tegen van een apparaat waarmee de waarden uitgelezen kunnen worden. En ook een lijst met foutmeldingen. En wat stond er bij E.009?

Wat te doen? Weer maar even met Delft gebeld. Een vriendelijk telefoniste kon me niet helpen, maar zette me wel door naar een techneut die in een ver buitenland net uit het vliegtuig was gestapt.

Een heel technisch gesprek volgde waarin diverse symptomen en bestrijdingen van de problemen de revue passeerden. De conclusie van deze techneut was dat als alles werkte zoals ik zei, ik alleen even moest controleren of de meetwaarden volgens verwachting waren.

"Ja, die zijn een beetje aan de hoge kant". "Oh ja?". "Ja, maar dat is niet erg, daarom draag ik dat ding ook". "Uhhhh... u bent patiënt??" "Ja, mag dat niet?". "Ja hoor, alleen krijgen we niet vaak zulke gedetailleerde vragen en zeker niet van patiëten". Tja, dan moeten ze die dingen maar niet aan ict'ers uitdelen.

Maar voorlopig mislukken nu weer alle eerste metingen. Daarop wordt automatisch een nieuwe meting uitgevoerd en die lukt wel. Ik ben benieuwd hoe dat vannacht gaat. Als dat ding om het uur (is zo ingesteld zeggen ze, ik wacht af) gaat opblazen en ik het gevoel heb dat m'n arm wordt afgekneld, denk ik niet dat ik een rustige nacht tegemoet ga.

Inmiddels heb ik weer een E.009 voor de kiezen gehad, dus net even een harde reset uitgevoerd.

Labels: ,

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Had dan ook naar een echt ziekenhuis gegaan! :)

1:44 a.m.  
Blogger PeterS said...

@Mike: tja, da's nou het nieuwe zorgstelsel. Je moet zelf je problemen maar op zien te lossen.

And I love it! :-)

10:46 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hehehehehe, ik lag dubbel om het ICT verhaal.

And I love you too!

(oh nee, dat schreef je niet)

*grijns*

11:14 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

leuk hè, de medische techniek staat voor niets, het moet alleen wel werken.......
Ik ken een soortgelijke situatie van mijn dochter die heeft 24 uur met een holterkastje gelopen (ecg)allemaal van die plakkers op je borst en bij elke hartklopping de tijd opschrijven. Om vervolgens te horen dat er iets fout is gegaan, dat het apparaat niet gefunctioneerd heeft en dat er dus geen 24-uurs ecg is. Of je maar weer even opnieuw 24 uur met dat ding wil lopen.

Maar wel heel schandalig, de doktersassistente.... nou ja, die komen meestal niet verder dan de standaard routine zaken, maar zo'n bedrijf moet toch een oplossing kunnen bieden.

8:51 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Same here. Al drie keer E.009 gehad. Gewoon even aan en uit zetten is het advies. Nou, dat helpt dus niet....

10:30 a.m.  

Een reactie posten

<< Home