Send As SMS

zondag, oktober 30, 2005

Medical Update #5, bijwerkingen medicatie

Het is gebruikelijk dat medicijnen bijwerkingen geven. Ook de medicijnen die ik slik, al raak ik er wel behoorlijk aan gewend.

Ik heb het nog redelijk snel warm en af en toe krijg ik een rood hoofd. Het lijkt soms wel alsof ik in de overgang zit.

Verder valt het met de vermoeidheid wel mee. Merk wel dat ik wat sneller moe wordt bij inspanning, maar ook dat wordt al snel minder.

En er is nog een andere bijwerking van het medicijn, eentje die niet op de bijsluiter vermeld staat.

Voor m'n maag slik ik al een aantal jaren Pantozol en met 2 pillen per dag had ik m'n klachten perfect onder controle. Maar op de één of andere reden heb ik sinds een week (dus sinds ik de nifedipine inneem), veel minder last van m'n maag. Ik ben een beetje aan het experimenteren geslagen en ik kan nu met ongeveer de helft van de pillen toe, maar dan is het wel op het randje.

Maar toch, ik moet dit woensdag eens met de huisarts opnemen. Wellicht kan ik m'n dosering aanpassen. Niet alleen scheelt dit de gemeenschap veel geld, het scheelt ook vergif dat m'n lichaam inkomt. Want hoe goed het ook werkt, niets innemen is volgens mij altijd beter.

Labels: ,