Send As SMS

dinsdag, oktober 25, 2005

Medical Update #3, eerste bezoek huisarts

Vanmiddag naar m'n huisarts geweest voor het ticket voor "De Medische Mallemolen". De bloeddruk was weer iets gezakt, de bovendruk een aardig stukje, de onderdruk is constant gebleven. Ik krijg dus de beloofde 60mg tabletten, dat moet dan de truc wel doen.

Daarnaast een aantal formulieren meegekregen die ik eind deze week even in het lokale ziekenhuis mag gaan afgeven. In ruil daarvoor gaan ze een urine-onderzoek doen, bloedonderzoek en een hartfilmpje. Verder zijn er eigenlijk weinig ontwikkelingen te melden.

Ik vind het wel vreemd dat deze standaardhandelingen door m'n huisarts moeten worden verricht en dat de arts in de huisartsenpost dat zondag niet kon doen. Dit was dus een consult dat eigenlijk voorkomen had kunnen worden, maar uiteindelijk wel door de zorgsector moet worden betaald. Maar ja.

Moet eerlijk zeggen dat ik m'n huisarts niet meer had herkend als ik hem tegen was gekomen. Niet dat hij veel veranderd is, ik was gewoon vergeten hoe hij eruit zag. Wel, daar kan ik binnenkort aan gaan werken denk ik.

Ook een verwijskaart gevraagd voor de dietist. Hij begon er zelf niet over, maar ik was al een tijdje van plan er serieus werk van te maken, dit hele voorvalletje leek me een mooi startpunt. Maar wat me opviel is dat geen enkele arts er zelf over begon. Ook heeft er nog niemand gevraagd of ik rook. Is roken dan minder belangrijk voor je bloeddruk dan ze je doen geloven of roken er gewoon niet veel mensen meer? Ik kan geen van beiden geloven.

Het zal we iets zijn van "zolang het onderzoek nog loopt wachten we wel af". Goed, vrijdag wordt dit vervolgd.

Labels: ,