Send As SMS

woensdag, november 02, 2005

Medical Update #6, uitslagen

Wat een vreemd lichaam heb ik toch. Ik had die indruk altijd al, maar recent medisch onderzoek heeft dat nu wetenschappelijk aangetoond.

De laatste keer was mijn bloeddruk nog steeds te hoog dus kreeg ik een dubbele dosis medicijnen, that should do the trick. Nou, vergeet het maar. Mijn bloeddruk was nog precies hetzelfde als vorige keer. Dus heb ik er weer wat pillen bijgekregen: Aprovel, voorlopig in de 150 mg uitvoering.

Deze medicijnen vallen in de categorie "A-team": als je alles heb geprobeerd en niets helpt, dan ga je Aprovel slikken.

Heb er net eentje ingenomen (het is nu 10:00) en las vervolgens op de website dat je de eerste dagen beter de pillen vlak voor het slapen gaan kan innemen, gezeten op de rand van het bed. Als je dan flauwvalt lig je meteen goed. Nou, ik zit nog overeind, maar een typisch geval van RTFM.

Het onderzoek van afgelopen week heeft dus helemaal niets opgeleverd. ECG in orde, nieren in orde, schildklier in orde, geen suiker, cholesterol in orde. Alleen de verhouding tussen goed en slecht cholesterol was niet helemaal goed, maar niet ernstig genoeg om daar actie op te ondernemen. In de bewoording van m'n huisarts is het in orde voor iemand die verder gezond is, maar in combinatie met hoge bloeddruk een aandachtspuntje.

Dan gaat het toch aankomen op mijn vermogen om het gewicht omlaag te krijgen, in combinatie met wat snoepjes uit de chemische fabrieken van de meneren Sandoz en Sanofi.

En zo liep ik dus van de apotheek naar huis, met in mijn plastic zak twee soorten pillen tegen te hoge bloeddruk, maagzuurremmers, malariapillen en een ampul met anti-stoffen tegen Hepatitis A. Ik leek wel een wandelende apotheek.

Ik heb nu voor 2 weken van die nieuwe pillen meegekregen en moet dus over 2 weken weer even terugkomen. Voor die tijd nog wel even opnieuw bloed laten onderzoeken, want de pillen kunnen nogal inhakken op de nieren.

Labels: ,

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Kijk, laatst hadden we het nog over handleidingen.

En laatst zei ik al iets over even blijven zitten, vroeger opstaan etc. Toch?

Waar ben je nu uiteindelijk gaan liggen? Onder de eettafel? Hahaha.

Maar goed: je hebt je premie er weer uit!

Sterkte en u weet het: gewoon een nummertje trekken als het nodig is!

5:21 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Krijg je al die pillen straks wel de grens over? ;)

Nu maar hopen dat deze andere medicijnen snel aanslaan. Klinkt wel eng zo'n 'zwaar' medicijn. :-/

6:46 p.m.  
Blogger PeterS said...

@Mike: Ik ben nog niet onderuit gegaan. Wacht morgen maar weer met innemen tot ik in Veghel ben.

En over dat nummertje trekken stond ook iets in de handleiding... dat zou minder goed gaan of zoiets :-)

@Marika: Ik heb van m'n apotheek een medicijnlijst meegekregen met daarop alle medicijnen die aan me verstrekt zijn. Dus dat gaat wel goedkomen.

10:22 p.m.  

Een reactie posten

<< Home