Send As SMS

donderdag, januari 12, 2006

Medical Update #9, nieuwe controle

Het was nog redelijk lastig om een nieuwe afspraak te maken. Kon m'n huisarts dan kon ik niet en andersom. Maar vandaag was het zover.

Positief punt was wel dat hij nog wist dat ik naar Afrika was geweest, waarvoor ik daar naar toe ging en hij vroeg of het allemaal goedgegaan was. Ik antwoordde bevestigend en toen was het tijd voor de controle van de bloeddruk.

Omdat ik braaf al m'n pilletjes op tijd had geslikt had ik goede hoop. Wat me wel wat zorgen baarde was dat ik behoorlijk had moeten haasten om op tijd bij m'n huisarts te komen. Om 13:45 zat ik nog op de F-pier op Schiphol terwijl ik om 15:10 bij m'n huisarts moest zijn. Gelukkig wist ik het te redden, maar voor de bloeddruk doet dat vaak niet veel goeds.

En m'n vermoeden bleek werkelijkheid te worden. De score vandaag was 170/105. Verdorie, dat is toch wel een kleine tegenslag want in plaats van verder dalen is het weer gestegen.

Dus ben ik op nog zwaardere medicatie gezet, moet ik dinsdagmorgen vroeg opnieuw m'n bloeddruk laten meten en krijg ik volgende week donderdag een band om die ik 24 uur moet dragen. Dat ding meet op regelmatige basis m'n bloeddruk en slaat die op. Op die manier kunnen de dagelijkse schommelingen nagegaan worden.

Als dit het niet wordt, dan volgt een verwijzing naar de internist. En dat hoop ik eigenlijk wel te kunnen voorkomen, al vrees ik dat ik daar zelf weinig aan kan doen.

Ik vertelde hem ook dat ik bij een opticiën m'n boldruk had laten meten en dat die op de rand zat van een verwijzing naar een oogarts. Dat moet ik ook nog een keer laten herhalen en dan zien we wel verder.

Labels: ,

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Seau, dat hakt er wel even in weer.
Wellicht dat het gehaast ermee te maken had?

Doe het volgende keer wat rustiger aan als je naar oom Dok gaat.

Take care enne zn weet je me te vinden he?

10:12 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Heeft hij de bloeddruk niet nog een keer opgemeten daarna, toen je wat rustiger was geworden? :-/

Is balen zeg dat hij weer zo hoog is, hopelijk valt het uiteindelijk mee als hij zo tussendoor vaker gemeten wordt.

9:01 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat balen zeg, dat de druk toch weer verhoogd is :-(
Ik hoop van harte voor je dat de medicatie je toch gaat helpen.
En zo'n band vind ik wel een mooi systeem trouwens.

Sterkte verder!!!!

Groet,
Yvette

4:12 a.m.  

Een reactie posten

<< Home