Send As SMS

dinsdag, februari 21, 2006

Drop

Omdat ik van het weekend wat te vieren had, heb ik wat spullen in huis gehaald. Waaronder een pak drop. Niet alleen ik ben er gek op, ook m'n vader mag graag een dropje wegeten.

En na een weekend drop eten (niet eens zoute drop, gewoon munten) zette ik maandagmorgen mijn bloeddrukmeter weer aan m'n pols. Wow!! Hetzelfde resultaat als een dag m'n medicijnen niet innemen. Skyhigh!.

En ik maar denken dat het door het zout in drop kwam. Fout ingeschat dus. De boosdoener is het stofje Glycyrrhizine.

Een natuurlijk stofje notabene, dat gewonnen wordt uit de wortel van de zoethoutboom.

Uiteraard accuut gestopt met de dropinname en 24 uur later waren de bloeddrukwaarden weer normaal.

Labels: ,

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Behoorlijk wisselvallig, die bloeddruk van jou, het is net een golfbeweging. ;)

8:27 p.m.  
Blogger liszha said...

Goh, en ik maar denken dat suikervrije drop gezond was maar daar zit denk ik ook gewoon dat stofje van jou in.

3:03 p.m.  

Een reactie posten

<< Home